• 09127637414
  • modaresekhob@gmail.com
  • تهران-نارمک-گلبرگ پلاک 89
  • 02177283510-021263012905-02146049232

اساتید مجرب

مجموعه ای از دبیران رسمی و گزینش شده نهضت سوادآموزی در مدرس خوب حضور دارند.

ادامه

درستی رزومه معلمان

مدرس خوب با همه معلم ها مصاحبه‌ی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.

ادامه

بهترین قیمت کلاس

معلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.

ادامه

تدریس خصوصی سوادآموزی



https://rozup.ir/view/3267561/3268203034.jpg

 


برای اطلاع ازقیمت ها و مشاوره رایگان تماس بگیرید

    ( روی شماره کلیک کنید)

شعبه شرق و مرکز

77283510


شعبه غرب

46049232


شعبه شمال

26302905


شماره همراه

09127637414


تدریس خصوصی سوادآموزی


وبسایت سواد آموزان برای تمام عمر شما سرمایه گذاری می کند

مدرس خوب تنها آموزشگاه معتبر و تخصصی سوادآموزی در تهران با سابقه بیش از 12 سال


Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder آموزش خواندن ، نوشتن و حساب در 20 تا 30 جلسه

Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder ثبت نام با شرایط ویژه

Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder سوادآموزی برابر است با: 

    عزت نفس بالا، ارتباط موثرتر، هدفدار کردن زندگی، 

    افزایش دانش و اطلاعات ، پیشگیری از زوال و تحلیل مغزی  . . . .


Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder طلایی ترین فرصت زندگی را از دست ندهید

    Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder شاگردان موسسه از 20 الی 80 سال در بالاترین سطح یادگیری و رضایت

Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder     اعزام استاد جهت تدریس در محل شاگرد

Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder     تدریس با روشهای استاندارد آموزشی برای سوادآموزی

Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder     معلمان مقطع ابتدایی و نهضت سوادآموزی بالای 12 سال سابقه تدریس

 Important, list, note, pencil, remember, writing icon - Download on  Iconfinder    پرداخت شهریه بصورت اقساط



 

تدریس خصوصی سوادآموزی

تدریس خصوصی سوادآموزی

 https://rozup.ir/view/3402553/8989.jpg

مدرس خوب

تخصصی ترین مرکز تدریس خصوصی سوادآموزی در تهران

با کادری مجرب از دبیران گزینش شده از بین صدها معلم سواد آموزی

شهریه مناسب و کیفیت عالی با روش های نوین تدریس

12سال سابقه درخشان سواد آموزی

کلیه دروس سواد آموزی - کلیه مناطق تهران

برای اطلاع ازقیمت ها و مشاوره رایگان تماس بگیرید

( روی شماره کلیک کنید)

 

 

شعبه شرق و مرکز

77283510

 

شعبه غرب

46049232

 

شعبه شمال

26302905

 

شماره همراه

09127637414

تدریس خصوصی سوادآموزی

 

آموزش دوره ی خصوصی نهضت سواد آموزی شامل دوره های مقدماتی ، تکمیلی و پایانی به صورت تضمینی توسط دبیران مجرب خانم و آقا

ویژه گروه سنی ۷ الی ۸۵ سال آقا و خانم در کلیه مناطق تهران

آموزش مهارت خواندن زبان فارسی از مبتدی تا پیشرفته

آموزش مهارت نوشتن از مبتدی تا پیشرفته

آموزش مهارت ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

آمادگی برای اخذ مدارک معتبر آموزش و پرورش

تدریس خصوصی سوادآموزی خواندن و نوشتن برای اتباع خارجی

تدریس خصوصی سوادآموزی توسط دبیران رسمی آموزش و پرورش و نهضت با مناسب ترین قیمت در تمام مناطق تهران

تدریس خصوصی سوادآموزی

کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 2

کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 2

 

 

 

 

راهنمای خرید :

برای دانلود کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 2 روی لینک خرید آنلاین و خرید کلیک کنید بعد از خرید روی تصویر زیرکلیک کنید نام فایل خریداری شده را بفرمایید در اسرع وقت برای شما ارسال می گردد.

تدریس خصوصی سوادآموزی

مشخصات فایل:

عنوان: کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 2

تعداد صفحات: 53

فرمت فایل : PDF

قیمت فایل : 5000 تومان

 

کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 1

کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 1

 

 

راهنمای خرید :

برای دانلود کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 1 روی لینک خرید آنلاین و خرید کلیک کنید بعد از خرید روی تصویر زیرکلیک کنید نام فایل خریداری شده را بفرمایید در اسرع وقت برای شما ارسال می گردد.

تدریس خصوصی سوادآموزی

مشخصات فایل:

عنوان: کتاب بخوانیم بنویسیم سوادآموزی 1

تعداد صفحات: 97

فرمت فایل : PDF

قیمت فایل : 5000 تومان

 

آموزش سوادآموزی آنلاین

آموزش سوادآموزی آنلاین چیست؟

https://rozup.ir/view/3405994/32.jpg

 

مقصود از آموزش آنلاین یادگیری یک مهارت یا علم و یا هر چیزی دیگری بدون نیاز به حضور در کلاس‌های فیزیکی است و این به معنی تردد کمتر در شهرها، شلوغی کمتر، هزینه کمتر و آرامش بیشتر است و هدف نهایی می‌تواند یادگیری بیشتر و سریع‌تر باشد. برای اینکه در خانه و یا هر جای دیگر به‌راحتی می‌توانید با گوشی تلفن همراه خود و یا کامپیوتر خود و با وصل شدن به اینترنت در کلاس‌ها شرکت کنید.

تدریس خصوصی سوادآموزی

 

کلاس های حضوری و آنلاین سوادآموزی

 جهت دریافت اطلاعات کامل از نحوه تشکیل کلاس سوادآموزی با مشاوران آموزشگاه تماس حاصل نمایید.

1.تماس با مشاوران آموزشگاه

2.ثبت نـام آنلایـن یـا حضـــوری

3.برگزاری کلاس در اسرع وقت

 

برای اطلاع ازقیمت ها و مشاوره رایگان تماس بگیرید

( روی شماره کلیک کنید)

 

 

شعبه شرق و مرکز

77283510

 

شعبه غرب

46049232

 

شعبه شمال

26302905

 

شماره همراه

09127637414

تدریس خصوصی سوادآموزی

 

روش تدریس سوادآموزی آنلاین

Article's hero media

بسیاری از افرادی که نیاز به یادگیری سواد دارند. به دلالیل دوری مسافت از جمله عزیزان خارج از کشور و شهرستان ها و مسائل کاری و بیماری های مسری که در این مقطع زمانی در کل جهان با کرونا ویروس درگیر هستیم. و کهولت سن و بسیار بسیار موارد فراوانی که از شاگردهای کانون سوادآموزی کشور می شنویم.  امکان حضور در کلاسهای فیزیکی را ندارند و همچنین برای صرفه جویی در زمان و هزینه از کلاس های آنلاین سوادآموزی بسیار استقبال کردند. آموزش همانند کلاس های حضوری با کیفیت بالا و علاوه بر آن با مزایای بسیاری در فضای مجازی برگزار می شود.

 

میزان رضایت از کلاس سوادآموزی

 خوشبختانه با توجه به ارزیابی صورت گرفته میزان کارآیی کلاس آنلاین سوادآموزی علاوه بر اینکه از کلاس های حضوری سوادآموزی پایین تر نیست در بسیاری مواقع بالاتر نیز هست. آموزش آنلاین سوادآموزی با استفاده از برنامه های شبکه اجتماعی و آموزشی به راحتی و سهولت در حال برگزاری می باشد. و عزیزان سوادآموز از آموزش آنلاین سوادآموزی در سراسر کشور و خارج از کشور نهایت بهره مندی را با اعلام رضایت خود و میزان پیشرفتشان ابراز می کنند.

تدریس سواد آموزی آنلاین در تهران

بسیاری از افراد که در تهران زندگی می کنند به دلایل فراوانی از جمله کهولت سن و ویروس کرونا و مشغله کاری و دوری مسافت و ... تمایل به برگزاری آموزش آنلاین کلاس سوادآموزی را دارند ، گروه آموزشی سوادآموزان شرایطی را برای این دسته از عزیزان فراهم نموده است که در کلاس های مجازی سوادآموزی ثبت نام نمایند و برای همیشه این موضوع بیسوادی و کم سوادی را در زندگی خود حل کنند. و براحتی کارهای روزمره خود را که نیاز به سواد دارد از جمله خرید ، کارهای اداری ، استفاده از ابزار ارتباطی موبایل ... انجام دهند.

روش­هاي جدید تدريس خواندن

روش­هاي جدید  تدريس خواندن

بطور كلي روش­هاي مختلف تدريس خواندن و نوشتن را با اندكي مسامحه مي توان به سه مقوله اساسي تقسيم كرد . اين سه روش اصلي عبارت اند از :

1.      روش تحليل 26

2.      روش كلي27

3.      روش آميخته 28

در پي ، اختصارا" بنيادهاي نظري و عملي ، تاريخچه و مبتكران روش­ها و آموزش روش تدريس آميخته يا تركيبي كه روش تدريس كنوني در دبستان­ها كشور است با عنايت به خط و نوشتار خواهيد داشت .

روش تحليلي

اين روش همان روشي است كه در آموزش غير رسمي و آموزش رسمي كشور ما تا حدود سال 1327 هجري شمسي متداول بوده است . بنابراين ، اين روش قديمي ترين روش تعليم و تدريس الفباي فارسي است.مبناي نظري اين روش بر اساس مقدمات منطقي استوار بوده و از طريق اجزا به نتيجه كلي دست مي يافتند .مراحل آموزش الفبا در اين روش به شرح زير مي باشد :

v     تدريس اسامي  32حرف فارسي

v     تدريس  اسامي حركات  يا مصوتها  (اَ –اِ – اُ –آ – اي –او )

v     تدريس كاربرد حركات در حروف الفبا اَ  - بَ- پَ – تَ – ثَ –جَ...

v     از تركيب اسامي حروف و حركات كلمه ساخته مي-شود

                    ميم – الف- دال – ر =مادر

v       تهجي كلمات با توجه به آموزش­هاي قلب 

                الف، به صداي مدي = آ = آهو

پس از آموختن نكات فوق ، كار نو آموزان در زمينه آموزش الفبا پايان يافته بود وآن­گاه بر روي مهارت يافتن در خواندن و نوشتن استفاده از متون مذهبي و ادبي آغاز مي­گشت .

معايب روش

Á             شروع از جزء و رسيدن به كل مغاير جريان يادگيري است .

Á             تاكيد روش بر تقويت حافظه از طريق تمرين و تكرار مي­باشد ، بنابراين توجه به معني و تعقل ناچيز بوده انباشتن ذهن ، نه پروردن آن منظور مي­گرديده است .

Á             نوآموز هدف خاصي را جريان آموختن حروف الفبا در پيش ندارد ، بنابراين رغبتي نسبت به يادگيري نخواهد داشت .

Á             تمرين­هاي صوتي و هجايي فاقد معنا بوده ، كودكان با آن به شكل تمسخر اميزي مواجه مي شوند.

Á             كودك به جاي تميز آواي حروف با اسامي الفبا آموزش مي­بيند.

Á             متون برگزيده ماتناسب با توانايي و ذوق كودكانه نوآموزان نبوده غالبا" خارج از سطح توانايي آنان مي­باشد .

محاسن روش

تنها يك حسن براي روش متصور است و آن اينكه اگر نوآموزاني بتوانند عليرغم تمام مشكلات مراحل آموزش را طي نمايند ، قادر خواهند بود اكثر كلمات را بخوانند و حتي متون ادبي سنگين را باكمكي مختصر قرائت نمايند .

روش كلي

اين هم­چنان  كه از نام آن بر مي­آيد با ادراك كلي ذهن كودك سر و كار داشته  بنابراين از كلمه خواني آغاز مي نمايد .

« ادراك كلي » مفهومي است كه يكي از نتايج تحقيقات و مطالعات اويد دكرولي  عالم تعليم و تربيت بلژيكي است ، كه مراد وي از ادراك كلي پديده­اي است كه آن را با « ساخت » يا « هيأت كلي » گشتالت ، مقايسه مي­كند و مي­نويسد ك مفهوم« ساخت» يا «هيأت كلي » مخصوصا" متضمن يك رويه خاص موجود ذهني در برابر محيط است ، رويه­اي كه سبب مي شود اين موجود با تماميت ذاتي و مكتسب خود در برابر اشياء و وقايع تجلي و با تمام وجود خود آن­ها را ادراك كند ، به آن­ها بينديشد يا در مقابل آن­ها واكنش نشان دهد. اصطلاح « ادراك كلي » در اصل همين فكر را بيان مي­كند. پس در حقيقت تماميت فرد است كه روي هم ادراك مي­كند ، مي­انديشد و عمل مي­كند و در اثر اين رويه كلي است كه اشياء حوادث ، ادراكات ، انديشه­ها و اعمال جنبه كلي و يكپارچه به خود مي­گيرند .

دكولي معتقد است كه ادراك كلي عمل يا جرياني تفكيك ناپذير نيست ، بلكه فرآيند ذهني­اي نسبتا" پيچيده است كه در عين حال مخالف « تحليل – تركيبي » است ، به علاوه مقدمات آن را فراهم مي كند و در مقياسي كم و بيش وسيع در آن شركت دارد.

ترديدي نيست كه « كمينوس   1670 -1592 » قبلا" در كتابش متذكر شده بود كه براي رسيدن به جزئيات بايد از كليات آغاز كرد و طرفداران نظريه « گشتالت »‌در روانشناسي از افكاري نظير افكار دكرولي  دفاع كرده­اند.

روانشناسان گشتالت مي­گويند يك كل را نمي توان از اجزاي تشكيل دهنده آن فهميد ، يعني يك كل با اچزاي تشكيل دهنده آن فرق دارد. وقتي ما به سه نقطه به شكل زير در روي يك صفحه نگاه مي­كنيم تصوير يك مثلتث در ذهن ما ايجاد مي­شود :

در حالي كه سه نقطه زير اين تصوير را در ذهن ما ايجاد نمي­كند .

آنچه سبب مي­شود تا سه نقطه شكل اولي را يك مثلث تصور كنيم و اين تصور را در مورد شكل دوم نداشته باشيم مورد علاقه فراوان روانشناسان گشتالت بوده است . البته نمي­توانيم بگوييم كه يك مثلث چيزي غير از سه نقطه نيست . چيزي كه سبب مي­شود ما سه نقطه فوق را به صورت يك مثلث ببينيم وضعيت يا طرحي است كه اين سه نقطه ايجاد كرده­اند ، نه خود سه نقطه . شكل گشتالت فوق چيزي بيش از سه نقطه است . اين يكي از اصول مهم روانشناسي گشتالت است : يك كل بيش از مجموع اجزاي تشكيل دهنده آن است « يك مثلث چيزي بيش از سه نقطه فوق است » تئوري گشتالت بيش از اين كه يك تئوري يادگيري باشد ، به عنوان يك تئوري ادراك معروف است .

قوانين سازمان در نظريه گشتالت

1.          قانون شباهت: درگروهي از تحقيقاتي­كه به وسيله كهلر با هجاهاي بي معني انجام گرفت ، معلوم شد كه هجاهاي مشابه با سهولت بيشتر از هجاهاي نامشابه ياد گرفته مي­شوند .

2.          قانون مجاورت :بر طبق اين قانون اشياع و اشكالي كه نزديك به يكديگر قرار دارند بهتر درك مي شوند و راحت تر ياد گرفته مي­شوند .

3.          قانون ترميم يا بستن : بر طبق اين قانون سطوح غير بسته و ناكامل به صورت واحدهاي كامل درك مي­شوند .

4.          قانون ادامه خوب : سازمان ادراك به صورتي تشكيل مي­شود كه يك پاره خط به صورت يك خط مستقيم و يك پاره دايره به صورت يك دايره ادامه مي يابد .

مراحل تدريس در روش كلي

1.       آموختن شكل كلي كلمه با كمك تصوير بر اساس يادگيري در  روانشناسي .

2.       آموختن حروف الفبا به كمك كلمات به صورت استخراج يك حرف مشترك از چندين كلمه خوانده شده

3.       آموختن و نوشتن كلمات با كمك خواندن و نقاشي

 

 

معايب روش

1.       روش كلي را براي زبان­هايي كه داراي خط فونتيك هستند يعني زبان­هايي كه كتابت كلمه با تلفظ­آن مطابقت دارد ،نمي توان به كاربرد زيرا در زبان­هاي فونتيك آگاهي از اجراي كلمه ، آموختن ساير كلمات را آسان مي­كند ،در حالي كه در اين روش كلمات بدون ارتباط اجزاا آموخته مي­شود ، بنابراين از سرعت مطلوب برخوردار نبوده به صرف وقت و هزينه زيادي محتاج است .

2.       نوآموزاني كه با اين روش خواندن را آغاز كرده­اند در مراحل و مقاطع ديگر تحصيلي ممكن است اجزاي يك كلمه را به درستي تشخيص ندهند ، به عبارت ديگر كلمات ياد گرفته ، تسلط در شناخت اجزاي كلمه و تركيب آن­ها با يكديگر را فاقد باشند.

3.       استفاده ازاين روش در مورد تعليم خواندن و نوشتن خط فارسي كه اكثر علائم نوشتاري آن « حرف واحد در مقابل صوت واحد است » جايز نيست .

 

محاسن روش

1.       اين روش براي زبان­هايي كه خط آن­ها فونتيك نيست مانند زبان­هاي انگليسي و فرانسه مناسب است ، زيرا در اين زبان­ها كودك ، الزاما" بايد شكل مكتوب كلمه را با هر خصوصيتي كه دارد ياد بگيرد هر چند شكل كلمه و تلفظ آن مطابقت كامل نداشته باشد .

2.       اين روش از لحاظ دانش­آموزان روشي آسان و قابل تحمل است و كودكان را با مشكلات و ضوابط دست و پاگيري كه روش­هاي ديگر دارند مواجه نمي­كند .

روش آميخته

روش آميخته در واقع تركيبي از دو روش تحليل و كلي است ، زيرا اين روش هم­زمان به كل كلمه و سپس به اجزاي آن توجه دارد. اين روش اكنون به عنوان روش تدريس در كليه كلاس­هاي اول دبستان در كشور به طور رسمي متداول است.

تكنيك تدريس در اين روش فقط بر مبناي كلمه كليد مي باشد و بعد از آموزش حروف الفبا ديگر نيازي به استفاده از كليد نخواهيم داشت .

خصوصيات كلمه كليد

Ø                 معني و مصداق داشته باشد .

Ø                 حتي المقدور كلمه­اي يك بخشي ( سيلابي ) باشد .

Ø                 در آن فقط يك حرف مجهول وجود داشته باشد .

Ø                 حتي المقدور حرف مجهول در آخر كلمه قرار گرفته باشد .

مراحل  روش آميخته

1.  مقدمه چيني با استفاده از اشكال و تصاوير و مصاديق اشياء و شواهد ديگر رغبت كودكان را براي تدريس كلمه كليد بر مي­انگيزيم .          

2- بخش كردن ، كشيده گفتن هر بخش و شمردن صداهاي بخش در كلمه .

3-مشخص كردن صداهاي خوانده شده و صداي خوانده نشده .

4-نوشتن شكل صداي جديد يا حرفي از الفبا كه خوانده شده است همراه با توضيحات لازم .

معايب روش

بخش كردن و تجزيه آواهاي هر بخش مستلزم ايجاد ارتباط­هاي ذهني و مجرد فراواني مي­باشد كه با توجه به مراحل رشد ذهني كودكان از معايب اين روش شمرده مي­شود.

محاسن روش

1.  نو آموز هر حرف تازه را با كوشش ذهني خود مي­آموزد و آموختن اين شكل ، پاداش معنوي اوست .

2.  نو آموز با معمايي روبرو مي­شود كه برايش قابل حل است .

3.       نوآموز هدفي مشخص دارد يعني الفباي فارسي را ياد مي­گيرد ، پس بعد از آموختن هر حرف جديد حس مي­كند گامي به سوي هدف برداشته است .

4.       نو آموز با اين روش به دقت و تفكر عادت مي كند و مستقلا" آماده خواندن مي شود .

5.  براي زبان فونتيك كه اغلب علامات آن حرف واحد در مقابل صوت واحد است يا بر عكس، اين روش مناسب مي­باشد .

 

 

 

سواد آموزی اتباع افغانی

آموزش خصوصی سواد به اتباع افغان، به صورت حضور ی وآنلاین با اساتید مجرب سوادآموزی از پایه تا روان خوانی و روان نویسی است. دوره های سوادآموزی به صورت کاملا تخصصی و مناسب پایه و شرایط شاگردان اتباع افغان گرامی برگزار می شود و کلاس ها یا در محل کار و منزل شاگرد و یا در آموزشگاه و یا به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

آموزش سواد به اتباع افغانی گرامی در آموزشگاه ، محل کار و منزل

در طی سال های گذشته صدها شاگرد اتباع افغان به توانایی سواد خواندن و نوشتن نایل شدند و این از افتخارات آموزشگاه ماست. که به شهروندان افغانستان در کشورمان این شرایط را فراهم کردیم تا از طریق تدریس خصوصی سوادآموزی ، و آموزش حضوری و آنلاین سوادآموزی خدمات رسانی آموزشی در جهت باسواد شدن همسایگان گرامی را داشته باشیم . ما همچنان آماده ارائه خدمات آموزی به دوستان اتباع افغان را داریم.

 

 

روش های جدید تدریس سواد آموزی

روش های جدید تدریس سواد آموزی 

 

 

در عصری که روز به روز با تغییرات ودگرگونی های شدید مواجه هستیم پیشرفت روز افزون علم وتطابق آن با زندگی ما را متوجه این امر می سازد که ما ناچار به استفاده از اطلاعات جدید هستیم وآموزش این اطلاعات به هیچ وجه با روشهای سنتی مقدور نیست .

. پیشرفت سریع علوم وتکنولوژی در زمینه های گو ناگون بازنگری روشها وتکنیکهای تدریس را ضروری می سازد در روشهای تدریس که در کشور ما متداول است عمده ترین تلاش این است اشخاص بیسواد با مهارتهای اصلی خواندن ونوشتن وحساب کردن آشنا شوند آموزش مهارتهای خواندن ونوشتن به تنهایی هیچ مشکلی از مشکلات سواد آموزان راحل نمی کند وتاثیری زیادی در بهبود وضع زندگی آنان ندارد 

یکی از مشکلات مهم در امر تدریس به خصوص تدریس بزرگسالان به کار گرفتن روشهای نوین تدریس به جای روشهای سنتی می باشد چون اکثر آموزشیاران از اجرای آن سرباز می زنند وتدریس با روشهای معلم محور را ترجیح می دهند در حالی که اگر با صبر وحوصله  بنگریم شاید افت کمی وکیفی کلاسهای سواد آموزی ما به دلیل کاربرد نامناسب روشهای یادگیری باشد  این عامل باعث می شود آموزش ما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد بزرگسالان به دلیل تجارب زندگی د ارای اطلاعاتی از محیط پیرامون خود هستند که دوست ندارند تنها شنونده باشند بلکه خواهان این هستند آموزشیار را در امر تدریس یاری کنند.

 

یک آموزشیار باید با انواع روشهای تدریس آشنا باشد وبداند در کدام موقعیت آموزشی از کدام روش تدریس استفاده کند تا بیشترین تاثیر را در سواد آموز داشته باشد . این روشها باید بر اساس هدفها ی درس   علائق وتجارب فراگیران انتخاب گردد   آشنا نبودن به روشهای یاد دهی یادگیری وانجام صحیح آن در کلاس درس یکی از مشکلاتی است که ممکن است در حین تدریس آموزشیار را دچار سردرگمی کند استفاده از روشهای تدریس فعال وهمگام ساختن سواد آموز با آموزشیار در امر تدریس در جذب ونگهداری سواد آموز موثر است این مقاله آشنایی با روشهای یادگیری مشارکتی است که با توجه به اظهارات وتجربیات آموزشیاران بیشترین کاربرد وتاثیر را در کلاسهای سواد اموزی دارد هدف این مقاله آشنای بیشتر با اجرای این روشها برای آموزشیاران می باشد  .

1-   روش پرسش وپاسخ 

در این روش که در اکثر کلاسهای سواد اموزی به عنوان یکی از روشهای یاد دهی یادگیری مشارکتی استفاده می شود آموزشیار با طرح سوال مخاطبین خود را به تفکر درباره مفهومی جدید یا بیان مطلبی  تشویق می کند در این روش فراگیر تلاش می کند تا با کوشش های ذهنی خود از سمت مجهول به معلوم حرکت کند وظیفه آموزشیار این است که با سوالهای برنامه ریزی شده فعالیت ذهنی سواد آموز را در مسیر مطالب ومفاهیم جدید قرار دهد وآنها را هدایت کند این روش برای مرور مطالبی که فراگیران قبلا آموخته باشند ،یا ارزشیابی آموزشیار از میزان درک سواد آموزان وپرورش قدرت تفکر آنان بسیار موثر می باشد 

طرح سوال از نکات کلیدی درس در کلاس وپاسخ به آنها توسط فراگیران سبب می شود که آنها نکات اصلی را زودتر فرا گرفته  وبه خاطر بسپارند

آنچه در این روش آموزشیار باید به آن توجه داشته باشد این است که طرح سوال باید با توجه به زمینه های علمی فراگیران واقعیت های روز ، نیازها و دید گاه های بومی به گونه ای طراحی گردد که باعث ایجاد انگیزه در سواد آموز شود 

-2  روش بحث گروهی 

روش بحث گروهی وپرسش وپاسخ از روشهای هستند که بنا به اظهارات اکثر آموزشیاران مراکز یادگیری محلی  به عنوان بهترین  رو شهای تدریس مشارکتی می توان در کلاسهای در سواد آموزی  به خصوص گروههای پیگیر از آنها استفاده کرد 

در این روش فراگیران ومخاطبان نسبت به موضوعی خاص که از سوی آموزشیار مطرح گردیده ومورد علاقه آنان است بحث وگفت وگو می شود در این روش آموزشیار می تواند ازبین مخاطبان خود وبنا به شناخت وتوانائییهای سواد اموزان خود از موضوع مطرح شده یک نفر را به عنوان رهبر گروه برای هدایت گروه انتخاب نماید آموزشیار در این روش فقط زمانی صحبت می کند که بحث از مسیر اصلی خود خارج شود آموزشیار باید به سواد اموز اجازه دهد تا دیده ها ،شنیده ها وتجربیات خود را  از موضوع مطرح شده برای گروه به طور کامل بیان کند ودر پایان با جمع بندی نظرات اصلی به ارزشیابی از کار خود بپردازند  در روش بحث گروهی افراد به صورت دایره می نشینند  تا علاوه بر ارتباط کلامی ارتباط دیداری به صورت مستقیم نیز داشته باشند 

 

1-   یادگیری از طریق  همیاری 

در روش یادگیری از طریق همیاری باید به موارد زیر توجه داشت 

  1-در این روش ابتدا باید گروها که تشکیل شده از افراد با توانائیهای واطلاعات گوناگون هستند شکل بگیرد تفاوت افراد در گروه باعث یادگیری بیشتر می شود 

2-در مرحله دوم مطالب درسی ومطالبی که نیاز به توضیح دارد  از سوی آموزشیار ارائه می گردد

3- در در این مرحله به گروهها اجازه داده می شود تا به فعالیتهایی که از سوی آموزشیار در اختیار آنان قرار داده شده تمرین کنند آموزشیار نیز با حضور در گروهها به راهنمایی آنان می پردازد 

4- درمرحله بعد کار گروهها توسط اعضای گروههای دیگر مورد نقد وبررسی قرار می گیرد 

5 – در آخرین مرحله که مرحله ارزشیابی است  کار گروهها مورد ارزشیابی قرار می گیرد  حتی اموزشیار می تواند از گروهها بخواهد که کار خود را مورد ارزشیابی قرار دهند .

 

2-   روش بارش مغزی 

دراین روش آموزشیار با طرح سوال یا مسئله به همه مخاطبان خود در کلاس اجازه تفکر داده وتا پایان کار کسی حق صحبت وگفت گو به منظور تبادل اطلاعات را ندارد در این روش آموزشیار باید از همه سواد آموزان بخواهد تا نظرات خود را اعلام کنند . چون وقتی تعداد جوابها بیشتر باشد انتخاب نظرات درست  وپیشنهادهایی با کیفیت بالا بیشتر  است در این روش اعضا با شنیدن نظرات دیگر همکلاسی های خود می توانند نظرات اولیه خود را تغییر ونظرات بهتر خود را اعلام کنند 

آموزشیار در این روش نقش مهمی دارد او بدون اینکه مطلبی را تائید یا تکذیب کند به جمع آوری عقاید ونظرات می پردازد

 

 

نام سایت
به وب سایت ما خوش آمده اید

مدرس خوب

آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.

متن کامل

خدمات آموزشی ما

تدریس خصوصی

تجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس

مشاوره و تعیین سطح

تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد

برگزاری آزمون

برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(

ارسال کاربرگ

کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد

خدمات آموزشی ما چه ویژگی هایی دارند؟

نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد معلمان

مدرس خوب پیش از همکاری با اساتید رزومه آنها را به دقت بررسی می‌کند. بعد از همکاری هم نظارت دقیق و دائمی بر عملکرد اساتید وجود دارد . ادامه

امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین

امکان نحوه برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین وجود دارد د. ادامه

شفافیت قیمت و تضمین پایین ترین قیمت ها

پایین ترین قیمت کلاس های اساتید در مدرس خوب است کلیه قیمت ها پیش از ثبت درخواست ب صورت شفاف برای شاگردان بیان می گردد . ادامه

اساتید مجرب

مجموعه ای از دبیران رسمی و گزینش شده نهضت سوادآموزی در مدرس خوب حضور دارند. ادامه

مدرسان مجرب ما

فاضله علی پور

مدرس اول دبستان

زینب جماعتی

مدرس کلاس اول

عطیه ذهبی

مدرس اول دبستان

محمد حسینی

مدرس سوادآموزی

اطلاعیه ی آزمون ها

عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل