پاسخگویی آنلاین

تدریس خصوصی سوادآموزی تهران | معلم سواد آموزی

اساتید مجرب

مجموعه ای از دبیران گزینش شده از بین صدها معلم نهضت سوادآموزی در مدرس خوب حضور دارند.

ادامه

درستی رزومه معلمان

مدرس خوب با همه معلم ها مصاحبه‌ی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.

ادامه

بهترین قیمت کلاس

معلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.

ادامه

نماد اعتماد الکترونیکی آموزش

برای نمایش نماد اعتماد روی ادامه کلیک کنید و به لینک "چگونه به مدرس خوب اعتماد کنیم" مراجعه کنید؟

ادامه

تخصصی ترین مرکز سوآدموزی

سوادآموزان تنها سایتی است که به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی، آموزش و تولید محتوای آموزشی سوادآموزی فعالیت دارد.

ادامه

مشاوره و پشتیبانی رایگان

مشاوره و پشتیبانی رایگان دانش آموز توسط مشاوران حرفه ای و با تجربه و پيگيري مستمر درسي ونظارت بر پيشرفت تحصيلي تا اتمام سال تحصیلی جاری

ادامه

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 3

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 3

شماره درس: نگاره 3

عنوان

مفاهیم آموزشی

 

 

قرآن

فارسی: آمادگی- اُ-ُ

ریاضی:-

قرآن: اهمیت تلاوت

هدف از آموزش این درس: سواد آموزان به اهمیت تلاوت قرآن پی ببرند، تمایل به حضور در جلسات تلاوت قرآن داشته باشند و بتوانند کلمات قرآن، اُستاد و آموزش قرآن را به صورت کلی بخوانند، با صدای اُ آشنا شوند و آن را بنویسند.

واژگان مرتبط: ثواب، تلاوت، درس زندگی، کلام خدا، پیروی از دستورهای خدا و ...

کلید واژه ها: قُرآن- اُستاد- آموزش قرآن

واژگان جدید: قُرآن- اُستاد- آموزش قرآن

روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، آموزش انفرادی، پرسش و پاسخ

شیوه ارزشیابی: عملکردی

وسایل آموزشی موردنیا: عکس یا فیلمی از جلسات تلاوت قرآن- نوار کاست

مهارت: قرآن آموزی

نکته‌های اساسی

1- فیلمی از جلسات برگزاری مسابقات قرآنی یا تلاوت قرآن به کلاس ببرید. «در صورت امکان»

2- نوار کاست یا وسیله‌ی صوتی که بتوان آوای قرآن را در کلاس طنین انداز کرد. «در صورت امکان»

3- بندهای 1 و 4 و 5 نگاره یک در تدریس این نگاره رعایت شود.

4- تصویرها را از بالا به پایین و از راست به چپ آموزش دهید.

5- کلمات این نگاره فقط برای خواندن است. از تجزیه و معرفی حرف‌های آن پرهیز شود.

6- فقط شکل صداهای «اُ-ُ» معرفی و نوشتن این شکل‌ها تمرین شود.

مراحل آموزش

1- مرحله‌ی اول ارزشیابی از درس گذشته است همانند مرحله اول نگاره دوم انجام گیرد.

2- در مرحله‌ی سوم می‌توانید از سبک نگاره دوم نیز بهره بگیرید که روش فعال ترین نسبت به نگاره اول است و سواد آموز خودش شکل‌ها را در کلمات مشاهده کرده و جایگاه آن را بیان می‌کند.

3- بعد از این نگاره، یک صفحه تمرین و مرور نگاره‌های 1 و 2 و 3 به منظور تثبیت و تعمیق یادگیرنده آورده شده است این فعالیت را سواد آموزان خودشان انجام دهند، فقط شما راهنمایی کنید. در بخش گفت و گو هر یک از موارد را برای سواد آموزان بخوانید و توضیح دهید تا سواد آموزان انجام دهندف در سایر فعالیت‌ها راهنمایی کنید تا سواد آموزان خودشان انجام دهند.

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 1

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 1

شماره درس: نگاره 1

عنوان

مفاهیم آموزشی

 

 

آموزش

فارسی: آمادگی- آ ا

ریاضی:-

قرآن: -

هدف از آموزش این درس: سواد آموزان به تاثیر سواد در بهبود کیفیت زندگی پی ببرند و به حضور در برنامه‌های سوادآموزی ترغیب شوند. آنان بتوانند کلمات: آموزش، نوسواد و باسواد را بخوانند و شکل‌های صدای «آ ا» را بشناسند و بنویسند.

واژگان مرتبط: سوادآموزی، بهبود، کیفیت، زندگی، تربیت، فرزند، بهتر

کلیدواژه ها: آموزش- نوسواد- باسواد

واژگان جدید: آموزش- نوسواد- باسواد

روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، آموزش انفرادی، پرسش و پاسخ

شیوه ارزشیابی: عملکردی

وسایل آموزشی مورد نیاز: تصویر کلاس سواد آموزی یا فیلم کلاس سواد آموزی

مهارت: سوادآموزی

نکته‌های اساسی

1- قبل از کلاس در خصوص اهمیت سواد در زندگی و نقش انسان باسواد در خانواده و جامعه مطالعه کنید.

2- خاطرات شیرین افرادی که باسواد شده اند را بیان کنید.

3- در صورت امکان تصویری بزرگ «50´90» از کلاس سوادآموزی به کلاس ببرید.

4- در صورت امکان فیلمی از چهره‌ای موفق سوادآموزی به کلاس بیاورید.

5- تصویرها را از بالا به پایین و از راست به چپ آموزش دهید.

6- کلمات هر یک از نگاره‌ها فقط برای خواند است. از تجزیه و معرفی حرف‌های آن پرهیز شود.

7-  فقط شکل صداهای «آ-ا» معرفی و نوشتن این شکل‌ها تمرین شود.

8- با توجه به روش اگر تعداد سوادآموزان سه نفر یا بیشتر بودند، روش بحث گروهی و اگر کمتر بودند روش انفرادی توصیه می‌شود.

9- در بخش اول چگونگی مراحل روش بحث گروهی بیان شده است. براساس آن گروه بندی و اقدام کنید.

مراحل آموزش

1- با ذکر آیه‌ای از قرآن مجید، به بیان موضوع درس بپردازید. «توجه سوادآموزان را به نگاره جلب کنید و از آنان بپرسید با دیدن این تصاویر متوجه می‌شوید که موضوع درس ما چیست؟

- خلی خوب، من از شما می‌خواهم که درباره‌ی اهمیت آموزش و دانستن با هم گفت و گو کنید و با سوالات هدایت شده آنان را وادار به صحبت کردن کنید. برای نمونه، درباره‌ی اهمیت سوادآموزی گفت و گو کنند.- از گروه‌ها بخواهید تا نتیجه‌ی بحث و گفت و گوی خود را به کلاس ارایه دهند و شما نیز پس از گزارش  گروه‌ها جمع بندی داشته باشید و توضیحات تکمیلی خود را به سواد آموزان ارایه دهید. در آغاز جمع بندی، حدیثی از پیامبر گرامی (ص) نقل کنید. برای مثال اطلبو العلم من المهد الی الحد

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 4

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 4

شماره درس: نگاره4

عنوان

مفاهیم آموزشی

 

 

ورزش

فارسی: آمادگی- آ ~

ریاضی:-

قرآن: -

هدف از آموزش این درس: سواد آموزان به اهمیت ورزش کردن در سلامت جسم و روح پی ببرند و تمایل به ورزش کردن پیدا کنند و بتوانند کلمات ورزش، اسب سواری، تیراندازی و شنا را بخوانند و شکل‌های صدای «آ» را بنویسند.

واژگان مرتبط: تندرستی، شادابی، سلامت، نرمش، پیاده روی، جلوگیری از بیماری، بیماری‌های قلبی و سکته‌ها

کلید واژه ها: اسب سواری، تیراندازی، ورزش

واژگان جدید: اسب سواری، تیراندازی، ورزش، شنا

روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، پرسش و پاسخ

شیوه ارزشیابی: عملکردی

وسایل آموزشی موردنیاز: پوستر ورزشی و آموزشی، فیلم، تصویر بزرگ نگاره

مهارت: تندرستی

نکته‌های اساسی

1- در صورت امکان: فیلمی از برنامه‌های آموزشی و ورزشی با اولویت ورزش‌های همگانی مثل پیاده روی تهیه کنید.

2- پوستر آموزشی که مراحل روش صحیح ورزش کردن را آموزش دهد.

3- قبلاً درباره‌ی مفاهیم ورزشی و ورزش‌ها مطالعاتی داشته باشید.

4- بندهای 1 و 4 و 5 نگاره اول و بند 6 نگاره دوم در آموزش این نگاره مورد توجه قرار گیرد.

مراحل آموزش

- مراحل آموزش این نگاره تلفیقی از نگاره‌های یک و دو است.

- در معرفی شکل صداها مانند نگاره اول عمل کنید و می‌توانید از روش نگاهر دوم نیز بهره گیرید.

- برای معرفی «آ» اول از کلمه‌ی «اسب سواری» استفاده کنید.

- برای معرفی «-َ» دوم از کلمه‌ی «ورزش» استفاده کنید.

- با مشارکت سوادآموزان مراحل 1-4-5-6 نگاره اول را اجرا کنید.

- می‌توانید بدون توجه به خواند و نوشتن کلماتی بگویید و از سوادآموزان نیز بخواهید تا کلماتی بگویند که صدای «اَ-َ» دارند. «مانند اَدَب، اُردَک، اَنار، اَبر، سَرد، سَنگ، سَبَد، اَبَد و ...»

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 2

آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 2

شماره درس: نگاره 2

عنوان

مفاهیم آموزشی

 

 

امام

فارسی: آمادگی- اِ ِ ه ـه

ریاضی:-

قرآن: -

هدف از آموزش این درس: سواد آموزان با نقش رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمه الله علیه» رهبر کبیر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و بتوانند کلمات اِمام، کِتاب امام، نامه و آزاده را بخوانند و با شکل‌های صدای «اِ» آشنا شوند و بتوانند آنها را بنویسند.

واژگان مرتبط: رژیم طاغوت، ظلم و ستم، تظاهرات، مردم مبارز ایران، رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی، شهیدان، مجروحین، پیام امام، جنگ و دفاع مقدس، اسارت، آزاده

کلیدواژه ها: اِمام- کِتاب امام- نامه- آزاده

واژگان جدید: امام- نامه- کتاب اِمام- آزاده- کتاب

روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، آموزش انفرادی، پرسش و پاسخ

شیوه ارزشیابی: عملکردی

وسایل آموزشی مورد نیاز: فیلمی از پیروزی انقلاب اسلامی، تصاویر مرتبط 

مهارت: مبارزه با ظلم و ستم

نکته‌های اساسی

1- درباره‌ی نقش رهبری حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه‌ی ایشان با ظلم و فساد مطالعاتی داشته باشید.

2- اهداف انقلاب اسلامی و آثار و برکات آن را برای سوادآموزان تبیین کنید.

3- به ارتباط، هماهنگی و وحدت آحاد مردم در پیروزی انقلاب، سیره‌ی امام خمینی و «رحمه الله علیه» و رفتار و اخلاق آن حضرت اشاره کنید.

4- شیوه‌ی ارتباطی امام با امت پیام‌های تاریخی او بود که با اعلامیه در سراسر کشور به وسیله‌ی انقلابیون پخش می‌شد.

5- قبل از ورود به بحث جدید، از درس گذشته ارزشیابی کنید.

6- بندهای 1، 4 و 5 نگاره یک در تدریس این نگاره رعایت شود.

7- در این نگاره علاوه بر یادآوری چهار شکل صدای «اِ» ربط را آموزش دهید.

مراحل آموزش

1- مراحل آموزش این درس همانند نگاره اول است. با این تفاوت که در این نگاره ابتدا ارزشیابی از درس گذشته را خواهید داشت و در این نگاره مصوت 4 شکلی «اِ» آموزش داده می‌شود.

برای ارزشیابی از درس گذشته پرسش‌های هدفمند از سوادآموزان بکنید. این گونه سوالات مجموعه‌ای از سوالات برای ارزشیابی از مهارت گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن باشد. برای نمونه بپرسید در جلسه قبل گفتیم که آموزش چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ و ... بعد از چند نفر بخواهید تا کلمه‌های نگاره اول را برای کلاس بخوانند و در آخر از چند سوادآموز بخواهید تا شکل‌های «آ» را روی تخته سیاه بنویسند و به طور اجمالی نوشته‌های سوادآموزان را بررسی و رفع اشکال کنید. مراحل 2 و 3 را همانند مراحل 2 و 3 نگاره اول با توجه به موضوع نگاره که امام است اجرا کنید. مرحله سوم نوشتن است. همانند نگاره اول مقدمه چینی کنید و پای تخته بروید و با اشاره به کلمه «امام» بگویید شما در اول این کلمه صدای «اِ» می‌شنوید و با تاکید بر آن با مکث کردن بگویید اِ¬ مام، صدای اول چه بود؟ می‌گویند: «اِ» بگویید: درسته صدای اِ می‌دهد، از آنان بخواهید چند بار تکرار کنند و همانند نگاره اول 4 شکل را با مشارکت سواد آموزان معرفی کنید.

- در جمع بندی بگویید: صدای «اِ» دارای 4 شکل است که من هر 4 شکل را یک بار دیگر روی تخته می‌نویسم و شما هم توجه کنید:

به آرامی روی تخته می‌نویسید: اِ ِ ـه ه «بهتر است با گچ رنگی باشد».

- حالا من از شما می‌خواهم ابتد این شکل «اِ» «بااشاره به شکل، «اِ» را در نگاره پیدا کنید و به دوستان خود نشان دهید. آنان شکل «اِ» را در اول کلمه اِمام پیدا می‌کنند و به دوستان خود نشان می‌دهند.

- ادامه دهید حالا می‌توانید بگویید این شکل کجای کلمه آمده است؟ سوادآموزان پاسخ می‌دهند در اول کلمه، در غیر این صورت هدایت کنید تا به پاسخ درست برسند. پس این شکل «اِ» در اول کلمه می‌آید و به «اِ» اول معروف است.

- از سوادآموزان بخواهید حالا این شکل (-ِ) را در کلمه‌ها پیدا کنند. ادامه دهید این شکل «-ِ» کجای کلمه آمده است؟ می‌گویند در وسط کلمه، در غیر این صورت هدایت کنید تا به پاسخ برسند. ادامه دهید این شکل «-ِ» در وسط کلمه آمده است و به «-ِ» دوم معروف است.

- از سواد آموزان بخواهید که این شکل «ـه» را در کلمه‌ها پیدا کنند. از آنان بپرسید این شکل در کجای کلمه آمده؟ می‌گویند در آخر، در غیر این صورت با راهنمایی شما به این پاسخ می‌رسند.

- توضیح دهید که این شکل در آخر کلمه آمده و به شکل صدای قبلی وصل شده است به همین منظور به «ـه» آخر چسبان معروف است.

- در نهایت از آنان بخواهید تا این شکل (ه) را در کلمه‌ها پیدا کنند. از آنان بپرسید این شکل در کجای کلمه آمده؟ خواهند گفت در آخر، در صورتی که مشکل داشتند، شما راهنمایی کنید تا پاسخ دهند.

- توضیح دهید که این شکل «ـه» (اشاره به «ه») در آخر کلمه آمده و به شکل صدای قبلی وصل نشده است به همین منظور به «ه» آخر تنها معروف است.

- پای تخته بروید و بگویید: من از هر شکل چند بار می‌نویسم شما با دقت به دست من نگاه کنید. زیرا شما نیز می‌خواهید در کتاب خود بنویسید. سپس شروع به نوشتن کنید:

- سواد آموزان از هر شکل صدای «اِ» اول، «دوم، «ـه» آخر چسبان و «ه» آخر تنها، یک سطر بنویسند. می‌توانید بعد از دو یا سه بار نوشتن از سوادآموزی بخواهید تا بیاید سطر را کامل کند.

در ادامه از سواد آموزان بخواهید تا آنان در کتاب یا دفتر خود بنویسند و شما نیز نظارت کنید که درست بنویسند و رسم الخط را رعایت کنند.

2- از سوادآموزان بخواهید داوطلبانه پای تخته بیایند و شکل‌های صدای «اِ» را در جدول  نشانه‌های فارسی قرار دهند و شما نیز راهنمایی کنید تا در محل مخصوص قرار دهند.

3-درس را جمع بندی کنید. در جمع بندی براساس بحث گروهی توضیحاتی بدهید، سپس وارد مبحث خواندن شوید. کلمات اِمام- کتاب امام- نامه و آزاده را بخوانید، در مرحله نوشتن توضیح دهید که ما در این درس با 4 شکل «اِ» آشنا شدیم:

(اِ) اول همیشه اول کلمه می‌آید مانند اول کلمه‌ی امام (-ِ) دوم همیشه در وسط کلمه می‌آید مانند «-ِ» در کلمه‌ی کتاب (ـه) آخر چسبان همیشه در آخر کلمه می‌آید و به شکل صدای قبلی وصل می‌شود مثل کلمه‌ی نامِه (ه) آخر تنها همیشه در آخر کلمه می‌آید و به شکل صدای قبلی وصل نمی‌شود مثل کلمه‌ی آزاده؛ جلسه را با ذکر صلوات به پایان برسانید.

نام سایت
به وب سایت ما خوش آمده اید

مدرس خوب

آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.

متن کامل

خدمات آموزشی ما

تدریس خصوصی

تجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس

مشاوره و تعیین سطح

تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد

برگزاری آزمون

برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(

ارسال کاربرگ

کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد

خدمات آموزشی ما چه ویژگی هایی دارند؟

نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد معلمان

مدرس خوب پیش از همکاری با اساتید رزومه آنها را به دقت بررسی می‌کند. بعد از همکاری هم نظارت دقیق و دائمی بر عملکرد اساتید وجود دارد . ادامه

امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین

امکان نحوه برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین وجود دارد د. ادامه

شفافیت قیمت و تضمین پایین ترین قیمت ها

پایین ترین قیمت کلاس های اساتید در مدرس خوب است کلیه قیمت ها پیش از ثبت درخواست ب صورت شفاف برای شاگردان بیان می گردد . ادامه

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان و در مدرس خوب حضور دارند. ادامه

مدرسان مجرب ما

فاضله علی پور

مدرس اول دبستان

زینب جماعتی

مدرس کلاس اول

عطیه ذهبی

مدرس اول دبستان

محمد حسینی

مدرس سوادآموزی

اطلاعیه ی آزمون ها

عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل