-
جمعه 13 مهر 1386
-
13:51
-
255 بازدید
آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 1
شماره درس: نگاره 1
عنوان |
مفاهیم آموزشی |
|
|
آموزش |
فارسی: آمادگی- آ ا |
ریاضی:- |
قرآن: - |
هدف از آموزش این درس: سواد آموزان به تاثیر سواد در بهبود کیفیت زندگی پی ببرند و به حضور در برنامههای سوادآموزی ترغیب شوند. آنان بتوانند کلمات: آموزش، نوسواد و باسواد را بخوانند و شکلهای صدای «آ ا» را بشناسند و بنویسند. |
|||
واژگان مرتبط: سوادآموزی، بهبود، کیفیت، زندگی، تربیت، فرزند، بهتر |
|||
کلیدواژه ها: آموزش- نوسواد- باسواد |
|||
واژگان جدید: آموزش- نوسواد- باسواد |
|||
روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، آموزش انفرادی، پرسش و پاسخ |
شیوه ارزشیابی: عملکردی |
||
وسایل آموزشی مورد نیاز: تصویر کلاس سواد آموزی یا فیلم کلاس سواد آموزی |
مهارت: سوادآموزی |
||
نکتههای اساسی 1- قبل از کلاس در خصوص اهمیت سواد در زندگی و نقش انسان باسواد در خانواده و جامعه مطالعه کنید. 2- خاطرات شیرین افرادی که باسواد شده اند را بیان کنید. 3- در صورت امکان تصویری بزرگ «50´90» از کلاس سوادآموزی به کلاس ببرید. 4- در صورت امکان فیلمی از چهرهای موفق سوادآموزی به کلاس بیاورید. 5- تصویرها را از بالا به پایین و از راست به چپ آموزش دهید. 6- کلمات هر یک از نگارهها فقط برای خواند است. از تجزیه و معرفی حرفهای آن پرهیز شود. 7- فقط شکل صداهای «آ-ا» معرفی و نوشتن این شکلها تمرین شود. 8- با توجه به روش اگر تعداد سوادآموزان سه نفر یا بیشتر بودند، روش بحث گروهی و اگر کمتر بودند روش انفرادی توصیه میشود. 9- در بخش اول چگونگی مراحل روش بحث گروهی بیان شده است. براساس آن گروه بندی و اقدام کنید. |
|||
مراحل آموزش 1- با ذکر آیهای از قرآن مجید، به بیان موضوع درس بپردازید. «توجه سوادآموزان را به نگاره جلب کنید و از آنان بپرسید با دیدن این تصاویر متوجه میشوید که موضوع درس ما چیست؟ - خلی خوب، من از شما میخواهم که دربارهی اهمیت آموزش و دانستن با هم گفت و گو کنید و با سوالات هدایت شده آنان را وادار به صحبت کردن کنید. برای نمونه، دربارهی اهمیت سوادآموزی گفت و گو کنند.- از گروهها بخواهید تا نتیجهی بحث و گفت و گوی خود را به کلاس ارایه دهند و شما نیز پس از گزارش گروهها جمع بندی داشته باشید و توضیحات تکمیلی خود را به سواد آموزان ارایه دهید. در آغاز جمع بندی، حدیثی از پیامبر گرامی (ص) نقل کنید. برای مثال اطلبو العلم من المهد الی الحد |