-
جمعه 13 مهر 1386
-
18:31
-
264 بازدید
آموزش کتاب سوادآموزی یک درس 3
شماره درس: نگاره 3
عنوان |
مفاهیم آموزشی |
|
|
|
قرآن |
فارسی: آمادگی- اُ-ُ |
ریاضی:- |
قرآن: اهمیت تلاوت |
|
هدف از آموزش این درس: سواد آموزان به اهمیت تلاوت قرآن پی ببرند، تمایل به حضور در جلسات تلاوت قرآن داشته باشند و بتوانند کلمات قرآن، اُستاد و آموزش قرآن را به صورت کلی بخوانند، با صدای اُ آشنا شوند و آن را بنویسند. |
||||
واژگان مرتبط: ثواب، تلاوت، درس زندگی، کلام خدا، پیروی از دستورهای خدا و ... |
||||
کلید واژه ها: قُرآن- اُستاد- آموزش قرآن |
واژگان جدید: قُرآن- اُستاد- آموزش قرآن |
|||
روش تدریس پیشنهادی: بحث گروهی، آموزش انفرادی، پرسش و پاسخ |
شیوه ارزشیابی: عملکردی |
|||
وسایل آموزشی موردنیا: عکس یا فیلمی از جلسات تلاوت قرآن- نوار کاست |
مهارت: قرآن آموزی |
|||
نکتههای اساسی 1- فیلمی از جلسات برگزاری مسابقات قرآنی یا تلاوت قرآن به کلاس ببرید. «در صورت امکان» 2- نوار کاست یا وسیلهی صوتی که بتوان آوای قرآن را در کلاس طنین انداز کرد. «در صورت امکان» 3- بندهای 1 و 4 و 5 نگاره یک در تدریس این نگاره رعایت شود. 4- تصویرها را از بالا به پایین و از راست به چپ آموزش دهید. 5- کلمات این نگاره فقط برای خواندن است. از تجزیه و معرفی حرفهای آن پرهیز شود. 6- فقط شکل صداهای «اُ-ُ» معرفی و نوشتن این شکلها تمرین شود. |
||||
مراحل آموزش 1- مرحلهی اول ارزشیابی از درس گذشته است همانند مرحله اول نگاره دوم انجام گیرد. 2- در مرحلهی سوم میتوانید از سبک نگاره دوم نیز بهره بگیرید که روش فعال ترین نسبت به نگاره اول است و سواد آموز خودش شکلها را در کلمات مشاهده کرده و جایگاه آن را بیان میکند. 3- بعد از این نگاره، یک صفحه تمرین و مرور نگارههای 1 و 2 و 3 به منظور تثبیت و تعمیق یادگیرنده آورده شده است این فعالیت را سواد آموزان خودشان انجام دهند، فقط شما راهنمایی کنید. در بخش گفت و گو هر یک از موارد را برای سواد آموزان بخوانید و توضیح دهید تا سواد آموزان انجام دهندف در سایر فعالیتها راهنمایی کنید تا سواد آموزان خودشان انجام دهند. |